Scandinavian Cake Decorators
September 07, 2010, 09:29:20 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Husk at deltage i denne måneds konkurrence - Klik her

Pages: 1 [2] 3 4 ... 6   Go Down
  Print  
Author Topic: Fondant fra kagebutikken  (Read 1389 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
July 23, 2010, 12:16:45 AM
Gitte81
Newbie
*

« Reply #15 on: July 23, 2010, 12:16:45 AM »

Jeg har ikke oplevet det med klumper...

Mit problem er at det ikke vil tørrer, når jeg laver pynt ud af det...
Må nu også sige at jeg synes at dette er rigtig træls, jeg har kun brugt deres fondant de sidste 3 år og ha været rigtig glad for det.
Men de 2 sidste sendninger har været noget lort...
July 23, 2010, 09:00:29 AM
hbn
Jr. Member
**

« Reply #16 on: July 23, 2010, 09:00:29 AM »

Jeg er også ved at være lidt træt af problemerne med den fondant. Jeg har prøvet at købe mmf i Holland og det er jeg blevet rigtig glad for. Jeg tror jeg vil holde mig til det i en periode og så vende tilbage til KB når problemerne er overstået med fondanten.

July 23, 2010, 10:31:12 AM
Lypa
Full Member

« Reply #17 on: July 23, 2010, 10:31:12 AM »

Mit problem er også at det ikke vil tørre Huh. Har haft noget liggende fremme mens jeg var på ferie i 2 uger, og det er stadigvæk blødt(og har tilsat tylose) Smiley. Nu har jeg bestilt wilton som jeg tidligere har været rigtig glad for.

July 23, 2010, 01:43:55 PM
Lone
Full Member

« Reply #18 on: July 23, 2010, 01:43:55 PM »

Jeg havde præcis det samme, mine blomster ville ikke tørre, og samtidig havde jeg små korn i det, Ikke godt. jeg smed det ud. Angry

Kræs for kendere
July 29, 2010, 08:48:28 AM
Stina
Newbie
*

« Reply #19 on: July 29, 2010, 08:48:28 AM »

jeg bruger ogsÃ¥ den fra Bakels, den kan købes hos KageKompagniet, den er altid super, og sÃ¥ sveder den heller ikke i sommervarmen.  Smiley
July 29, 2010, 09:58:51 AM
Vibeke
Global Moderator
Hero Member

Awards:
Bedste 3d/figur-kage 2009

« Reply #20 on: July 29, 2010, 09:58:51 AM »

Sjovt jeg har altid haft problemer med at Bakels svedte som sindsygt, netop derfor blev jeg så glad for KB fondant. Men jeg syntes nu at den nye sending fra KB ( uden sukkerknolde i) er ret god. Jeg havde ihvertfald ikke nogen problemer med hverken pynt, udrulning og overtrækning. Jeg tror ikke man kan undgå at overtrækket sveder når luftfugtigheden er høj.... Det er sukker og det bliver klistret mm når det får fugt.
Efter min mening er KBs fondant ret tæt pÃ¥ at være tilbage til det gode gamle  Smiley

July 29, 2010, 03:04:01 PM
Bell00
Full Member

« Reply #21 on: July 29, 2010, 03:04:01 PM »

Jeg har lige hentet det nye fondant fra KB som de byttede med et smil...

Jeg fik lov at ælte og røre ved fondanten, inden jeg tog det med hjem. Det virker lovede, som " i gamle dage"
SÃ¥ lige nu er jeg glad glad Cheesy

Med venlig hilsen Bell
July 29, 2010, 03:13:00 PM
Markmus
Full Member

« Reply #22 on: July 29, 2010, 03:13:00 PM »

Sjovt jeg har altid haft problemer med at Bakels svedte som sindsygt, netop derfor blev jeg så glad for KB fondant. Men jeg syntes nu at den nye sending fra KB ( uden sukkerknolde i) er ret god. Jeg havde ihvertfald ikke nogen problemer med hverken pynt, udrulning og overtrækning. Jeg tror ikke man kan undgå at overtrækket sveder når luftfugtigheden er høj.... Det er sukker og det bliver klistret mm når det får fugt.
Efter min mening er KBs fondant ret tæt pÃ¥ at være tilbage til det gode gamle  Smiley

Jeg har det også sådan med Bakels og gider ikke bruge den mere. Smager også rigtig kunstigt efter min mening.
July 29, 2010, 10:55:32 PM
Gitte81
Newbie
*

« Reply #23 on: July 29, 2010, 10:55:32 PM »

Jeg har det også sådan med Bakels og gider ikke bruge den mere. Smager også rigtig kunstigt efter min mening.

Ja det er også min mening om Bakels og netop derfor har jeg altid været glad for kagebutikkens fondant...

Lyder godt hvis det er blevet "normalt" igen så vil jeg da bestille noget nyt og smide det gamle ud

Undskyld, men jeg har samme mening om Barkels, den er for kunstig og så luget den af eddike, den sveder også i varmen.
July 30, 2010, 09:26:44 PM
Lone
Full Member

« Reply #24 on: July 30, 2010, 09:26:44 PM »

Jeg har absolut ingen problemer med sugarpaste fra Bakels, den har ikke svedt og lugter heller ikke af eddike.

Kræs for kendere
July 31, 2010, 12:40:42 PM
Julemig
Sr. Member

« Reply #25 on: July 31, 2010, 12:40:42 PM »

Jeg har .. nu lavet kagen og med Wiltons... Kan ikke helt finde ud af... hvad jeg synes... .. eller.. hmme jeg synes det klister mere en KB´s..

Skal lave en kage igen i næste uge.. Tror jeg vover mig et smut forbi Kagebutikken................
August 21, 2010, 07:04:19 PM
mette121
Newbie
*

« Reply #26 on: August 21, 2010, 07:04:19 PM »

jeg har samme problem med den fra kb. jeg synes det var så ærgeligt, for kan rigtig godt lide den på alle andre punkter
August 22, 2010, 07:44:30 PM
badutski
Sr. Member

Livet leves forfra - men forståes bagfra.

« Reply #27 on: August 22, 2010, 07:44:30 PM »

jeg har nu heller ikke haft problemer med bakels. Dog synes jeg stadig at den sveder ligesom alle de andre gør, her i varmen, men det er jo et kondensproblem, når man har nedkølet en kage og tager den ud af køleskabet for at arbejde på den... og har egentlig intet at gøre med selve produktet, hvad enten der er tale om bakels, wiltons eller KB fondant.

Jeg synes personligt ikke Bakels lugter grimt - jeg har blot det problem er at det ikke er alle steder jeg har lyst til at købe den.....
Fondanten har jeg brugt flere gange og også været rigtig glad for den, men jeg orker lige nu ikke alle omstillingsproblemerne, så jeg afventer at den bliver lidt mere stabil igen...
Tidligere har jeg ogsÃ¥ brugt regalice, men den blev jeg aldrig helt gode venner med, den er knap sÃ¥ elastisk som de to ovenstÃ¥ende og har en tendens til at smuldre  nogle gange.

Lige nu bruger jeg dog wiltons og er rigtig glad derfor - den er meget ensartet og konsekvent...dvs. der er endnu ingen fejlproduktioner eller sendinger. Den er super smidig - og hånden på hjertet så er det også den billigste, når man kigger rundt på de forskellige normalpriser...
« Last Edit: August 25, 2010, 10:31:10 AM by badutski » Logged

Du er velkommen til at besøge min nye kageblog www.kagevibsen.dk
August 26, 2010, 09:18:48 AM
Krogh
Newbie
*

« Reply #28 on: August 26, 2010, 09:18:48 AM »

Jeg har også haft store problemer med den fra KB - det sidste jeg købte, som angiveligt skulle være i orden, smelter nærmest når jeg skal arbejde med, trods det at det er opbevaret som de anbefaler det.

I stedet har jeg købt Wilton de sidste gange - den er bliligst og der er aldrig problemer med den.
Hilsen Gitte

August 26, 2010, 10:56:28 AM
kageteenageren
Hero Member

« Reply #29 on: August 26, 2010, 10:56:28 AM »

Jeg har absolut ingen problemer med Kagebutikkens fondant, men det er efterhånden også et lille stykke tid siden, jeg sidst købte det!

Bakels syntes ligefrem stinker af eddike! Det kan jeg ikke klare!

RegalIce's MarshMallowFondant har jeg absolut ingen problemer med! Den sveder ikke, som alle andre! Den er nem at arbejde med, den smager godt og den tørrer fint Smiley
Den vil jeg klart anbefale folk...

Knus Tine Cheesy

Se mere på:Kageteenageren eller på Facebook under "Kageteenageren" Cheesy
Pages: 1 [2] 3 4 ... 6   Go Up
  Print  

Jump to: