Scandinavian Cake Decorators
September 07, 2010, 09:16:32 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Husk at deltage i denne måneds konkurrence - Klik her

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Solbær og hindbær marmelade mm. hvordan gør jeg??  (Read 96 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
July 28, 2010, 11:29:10 AM
Jeanogkevin
Moderator
Hero Member

« on: July 28, 2010, 11:29:10 AM »

Jeg har fået tilbudt at komme og plukke hindbær og solbær hos en kammerat og ja man kan jo ikke nå at spise dem alle mens de er frisk så jeg overvejede hvordan man enten gør så de kan fryses? og evt lave marmelade af det??
Men er der nogen der har en god opskrift og info på hvordan man gør sådan noget?? Jeg ved kun man skal skylle sine glas i atamon og ja så aner jeg ikke mere om det.. har aldrig forsøgt at lave sådan noget før desværre..

Håber nogle kan komme med lidt hjælp Smiley

July 28, 2010, 12:39:52 PM
Vibeke
Global Moderator
Hero Member

Awards:
Bedste 3d/figur-kage 2009

« Reply #1 on: July 28, 2010, 12:39:52 PM »

Uhhh du er heldig :-) Ville ønske jeg kunne komme til friske solbær. Har kun en enkelt busk i min have. Den har givet 340 gram bær -sss-
Men du renser og skyller dem. Tør dem fri for vand og frys dem i en fryse pose. Når tiden er til at lave marmelade tager du dem bare ud og tør dem lige inden de skal koges. God ide at fryse dem ned i vejet tilstand. Jeg fryser gerne poser med 300 og 500 gram bær.
Opskrifter på syltetøj finder du nemt ved at google. De er meget ens de forskellige opskrifter. Dansukker har mange opskrifter. Ellers syntes jeg at karolines køkken har nogen gode og nemme opskrifter.
God fornøjelse

July 28, 2010, 10:39:53 PM
Jeanogkevin
Moderator
Hero Member

« Reply #2 on: July 28, 2010, 10:39:53 PM »

Super.. mange tak anede ikke helt hvad jeg kunne bruge dem til andet end lidt marmelade så tog ikke såååå mange igen da jeg jo ikke vidste om de kunne fryses Wink
Hindbærene ender jeg nok med at guffe imorgen Smiley nogle er brugt til romkugle dej idag hihi  Grin

Plukkede også stikkelsbær, ville prøve at lave stikkelsbær marmelade, kan man også bare vaske og fryse dem ned som med solbærene??

Tusinde tak for svar Smiley Glæder mig til at eksperimentere og google opskrifter Wink
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: