Home
Help
Login
Register
Chat
Scandinavian Cake Decorators
September 10, 2010, 08:29:45 PM
Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
News
: Tillykke til Rina som vandt med sin skønne båd kage
Scandinavian Cake Decorators
>
Recipes, opskrifter, recepter, oppskrifter
>
Questions about recipes, spørgsmål om opskrifter, frågor om recept
(Moderators:
kageteenageren
,
Jeanogkevin
) >
Hvad er din favoritteste færdige kagemix
Pages: [
1
]
Go Down
« previous
next »
Print
Author
Topic: Hvad er din favoritteste færdige kagemix (Read 268 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
January 29, 2010, 08:03:24 PM
Janne
Administrator
Hero Member
Awards:
Hvad er din favoritteste færdige kagemix
«
on:
January 29, 2010, 08:03:24 PM »
Jeg er ikke selv fan af færdige kagemix, men er nysgerrig efter at høre om favoritter og erfaringer. Har lige bagt Duncan Hines fuldkorns blåbær muffins. De ser flotte ud, men jeg synes de har en bismag, jeg ikke bryder mig om. Jeg tror aldrig jeg tidligere har prøvet færdige mix.
Beware of the Trolls
January 29, 2010, 09:36:09 PM
Jeanogkevin
Moderator
Hero Member
Re: Hvad er din favoritteste færdige kagemix
«
Reply #1 on:
January 29, 2010, 09:36:09 PM »
Hvis jeg tyr til en hurtig mix nĂĄr der kommer en nabo eller noget pĂĄ aften kaffe spontant
ja så er det Maizena`s kager som Guf Guf kagen , den er super lækker af en kagemix at være
Meen jeg er nu gladest for hjemmelavede kager de er bare noget helt andet
January 29, 2010, 11:45:30 PM
badutski
Sr. Member
Livet leves forfra - men forstĂĄes bagfra.
«
Reply #2 on:
January 29, 2010, 11:45:30 PM »
Jeg synes at AMO's chokolade kage. Den smager dejligt mættet af chokolade og er også let og luftig...
Du er velkommen til at besøge min nye kageblog
www.kagevibsen.dk
January 30, 2010, 09:42:04 AM
astrid
Jr. Member
«
Reply #3 on:
January 30, 2010, 09:42:04 AM »
jeg har aldrig forstået fidusen ... en drømmekage tager ik længere tid alm end på pulver ...
og en kage med kakao hellere ik ....
venner er engle uden vinger
January 30, 2010, 10:20:16 AM
Jeanogkevin
Moderator
Hero Member
«
Reply #4 on:
January 30, 2010, 10:20:16 AM »
næh men det jo ikk altid man har æg osv hjemme og tid til alt det extra rod måske tihii
January 30, 2010, 01:33:14 PM
Vibeke
Global Moderator
Hero Member
Awards:
«
Reply #5 on:
January 30, 2010, 01:33:14 PM »
Hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg det er så synd at der er alle disse færdige mix produkter.
De er fyldt med mange mærkelig ting. Charmen ved hjemmebag forsvinder. Man bliver doven.
Det er synd og skam at selv min mor køber disse mix og ikke engang oooorker at bage en god gammeldags rørekage. Eller lave en simpel bolle dej. Hun bagte i stor stil da jeg var barn.
Og helt ærligt... Så er det sgu da vildt hyggeligt at bage selv og vide hvad det er man har kommet i sin kage/brød.
Men jeg har da prøvet dem... så mere hellig er jeg da heller ikke -s- Men jeg foretrækker helt klart at have div ingr på lager -s- frem for en æske kage mix.
Knus Vibeke
http://www.min-kage.blogspot.com/
January 30, 2010, 04:23:23 PM
Perle
Newbie
«
Reply #6 on:
January 30, 2010, 04:23:23 PM »
Så tog jeg mig endelig sammen til at prøve den æske Betty Crocker Super Moist Strawberry cake mix, jeg har købt i USA.
Det var nemt, de holder en flot kuppel og farven er egentlig også pæn nok. Men så har jeg vist også nævnt de positive ting, der er at sige. De smager meget syntetisk og kommer lidt for nemt ud af cupcakepapiret. Man kan klemme dem godt sammen og de retter sig fuldstændig ud igen. De føles vel lidt ligesom blød skumgummi - og hvem har lyst til at spise det?!?
For at fuldende mit syntetiske værk lavede jeg en portion smbc, hvor jeg udskiftede 1/3 af smørret med Crisco. Cremen er silkeblød og glat, men jeg måtte tilsætte uanede mængder jordbæressens for at tage den fedtede smag af Crisco.
Af dette har jeg lært at holde ubetinget af selv-hjemmegjorte kager og godt dansk smør
Her er resultatet:
Hilsen
Tine
January 30, 2010, 04:53:21 PM
Pia
Sr. Member
«
Reply #7 on:
January 30, 2010, 04:53:21 PM »
Jeg er bestemt heller ikke til færdig købte kage/boller produkter.
Jeg kan ikke sige mig fri for at jeg ikke har gjort det. Det har jeg og siger gang pĂĄ gang at det gider jeg ikke at spilde penge pĂĄ.
Hjemmelavet fra bunden er det bedste for mig, sĂĄ ved man ogsĂĄ hvad det er lavet af.
Kram Pia
De kærligste tanker fra Pia
January 30, 2010, 05:28:00 PM
astrid
Jr. Member
«
Reply #8 on:
January 30, 2010, 05:28:00 PM »
er vist bare en hamster har altid .. alt til kage hjemme og æg .. hvordan i alverden kan man ungå at have det hjemme ??
ja sĂĄdan er vi sĂĄ forskellige
venner er engle uden vinger
January 30, 2010, 09:30:18 PM
anlar
Full Member
«
Reply #9 on:
January 30, 2010, 09:30:18 PM »
Indrømmer det... Jeg bruger fra tid til anden færdigmix...
Det gør jeg, når jeg skal have morgenbrød med på kontoret. Jeg har som oftest altid bagt selv - men når man kommer hjem torsdag kl. 15 og har to timers dans om aftenen, så er det altså minimalt, hvor meget jeg kan nå at få slået sammen af dej og bagt klar til jeg kører fredag kl 6.
Derfor bliver den ene halvdel af boller/brød erstattet med AMOs youghurtbrød, som hæver mens jeg går videre med at lave dej til de grove boller.
Indrømmer, at det ikke slår dem, der er lavet helt fra bunden, men de kan fint spises.
Har prøvet at rose en browniekage engang tilbage i skolen og bad om opskriften, og den kunne han da nemt give - det var AMO
January 30, 2010, 10:54:21 PM
Kageprinsessen
Full Member
«
Reply #10 on:
January 30, 2010, 10:54:21 PM »
Jeg har en røremaskine - så kan det vel heller ikke blive nemmere at bage selv.
Jeg har flere gange deltaget på den bagende side i blindsmagning af kager med færdigmix og hjemmebag. Og hjemmebag taber aldrig. Hvilket er lidt tankevækkende og det stort set ligemeget hvem der bager den hjemmebagte version.
Og så er det vel det forhold at jeg er cand.pharm af uddannelse med speciale i teknologisk farmaci og formulering. Og jeg har siden jeg blev færdig som farmaceut arbejdet med forbrugerprodukter (naturlægemidler, kosttilskud, kosmetik, fødevarer og en del andet) med bla. evaluering af tilsætningsstoffer og kvalitet. Og jeg har aldrig læst e ingrediensliste på et kagemix/bollemix-produkt, som jeg i bund og grund ikke synes var klamt af den ene eller anden grund, men så skal jeg nok indrømme at jeg nu kigger sjældent efter at fordommen først satte sig fast.
Men vi har købt kagemix til muffins i Skotland fordi der kom nogle rigtigt lækre spiselige kageklistermærker med. Og kagerne var som skumgummi men et hit hos børn.
PS jeg synes denne debat i et kagefremstillingselskende forum er lidt skæg. Jeg tænker at den ville udvikle sig helt anderledes på ekstrabladets hjemmeside....
Mest af alt holder jeg af hverdagen...
February 02, 2010, 01:02:37 PM
Markmus
Full Member
«
Reply #11 on:
February 02, 2010, 01:02:37 PM »
Jeg er så en af dem der bruger færdigmix af og til.
Hvis der skal boller med i vuggestue og jeg har sådan en stående, så bager jeg gerne dem og kommer forskelligt "drys" på toppen. Jeg har i mange år bagt gode boller, men af en eller anden grund går de bare ikke så godt mere når jeg forsøger... og færdig mix kører hver gang!!
Kager - har bestemt også brugt dem til hurtig kager hvis der kom uventede gæster. Det er ikke altid, at jeg har det hjemme der skal bruges for at bage en kage... men det er i længden dyrt og ikke noget jeg gør brug af, når jeg skal lave kager normalt...
Men at jeg har bagt dem sĂĄ ofte at jeg har favoritter, det kan jeg ikke sige...
February 02, 2010, 04:23:34 PM
Mormor
Full Member
«
Reply #12 on:
February 02, 2010, 04:23:34 PM »
Færdigmiks er normalt noget jeg ikke bruger, mine udearbejdende piger med små børn griber til denne løsning af og til.
Og så forleden var jeg en tur hos Fleggaard i Harrislev og der havde de kage miks fra Amo og Maizena til 5 kr. pakken. Forskellig muffens, chokolade, drømme kage, bolle grov, fin med mere. Jeg tænkte jeg må hellere købe noget med til pigerne og købte snart en hel vognfuld.
I går bagte jeg boller af miksen og de blev udmærkede det var Amo, men en favorit tror jeg ikke jeg finder af færdigmiks.
Alle er vi blot krummer i livets store kikse dĂĄse.
Bortset fra mig Jeg er en lækker lille chokolade marengs.
(Garfild).
February 03, 2010, 08:22:45 PM
Kageelsker
Jr. Member
«
Reply #13 on:
February 03, 2010, 08:22:45 PM »
Jeg bruger heller aldrig færdig kagemix, har også altid varer til minimum at lave en chokoladekage, synes det er lige så hurtigt at gøre det selv
(Skal jo bruge tid til at sætte mig ind i hvad og hvor meget der skal i kagemikset, den hj.lavede kører jo på rutinen)
Men her forleden dag havde en veninde bagt chokoladekage til et af vores fagforeningsmøder. Kagen var stadig lidt lun og den smagte rigtig godt. Det viste sig at at det var et kagemix fra AMO og sågar deres "fedtfattige" version. Jeg må sige at jeg var meget overrasket over kagen, men den var også stadig lun, ved ikke hvordan den ville have være hvis den var helt afkølet.
Hilsen Christina :-)
www.en-kageelskers-bekendelser.blogspot.com
Pages: [
1
]
Go Up
Print
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------